Boeken

 

Alarm-Arrow-Right-iconProof of Heaven

Proof of Heaven- Eben Alexander, 2012
Duizenden mensen hebben bijna-dood ervaringen gehad maar wetenscahppers beweren dat dit onmogelijk is. Dr Eben Alexander was zo'n wetenschapper totdat zijn hersenen zelf door een zeldzame ziekte waren aangevallen. Hij lag 7 dagen in coma en toen de doktoren besloten de medicate stop te zetten kwam hij terug. Tijdens de periode dat hij in coma lag werd hij door een engelachtig wezen begeleid en is nu overtuigd dat een goede gezondheid alleen kan worden bereikt door te realiseren dat God en de ziel echt zijn en de dood niet het einde is van het persoonlijk bestaan maar slechts een overgang.

 

Alarm-Arrow-Right-iconThe Corporate Tribe
De Corporate Tribe- Jitske Kramer, 2015
Over organisatiecultuur wordt veel geschreven, gezucht en gesproken. Cultuur is van oudsher het​ ​aandachtsgebied van antropologen.De corporate antropologie kijkt met dezelfde verwonderde blik naar organisaties, boardrooms en leiders zoals antropologen dat naar tribale samenlevingen doen. Lezers van dit boek worden meegenomen op een reis langs verre vreemde volkeren. Om vervolgens met een andere, nieuwe blik te kijken naar de eigen organisatie.

  

Alarm-Arrow-Right-iconDe Lean startup - Hoe voortdurend innoveren tot een succesvolle business leid
The Lean Startup- Eric Ries, 2013
In dit boek leest u alles over de principes en technieken van de Lean Startup. De methode is ontworpen om u te leren hoe u een startup opbouwt. Het biedt daarnaast manieren om een bedrijf met de grootst mogelijke snelheid op te schalen en te laten groeien.

 

Alarm-Arrow-Right-iconGroot Innovatie Modellenboek
Groot Innovatie Modellenboek- Frank Kwakman, Ruud Smeulders, 2014
40 innovatiemodellen voor het versterken van ondernemerschap bij bedrijfsleven en overheid
In een markt die volop in beweging is, is innovatie op alle fronten geboden: producten en diensten, organisatie en processen, talenten van medewerkers, samenwerking in de keten, nieuw leiderschap en co-creatie. In de veelheid aan literatuur over innovatie komen evenzovele benaderingen aan bod en alle hebben zeggingskracht op hun terrein.
In dit boek is gekozen voor een brede definitie en wordt innovatie opgevat op als een verlengstuk van ondernemerschap. Daarmee vormen de innovatiemodellen in dit boek handreikingen om in de markt aansluiting te vinden op nieuwe vragen en behoeften van consumenten, bedrijven en burgers.
Download de inhoudsopgave met 1 van de 40 modellen

 

Alarm-Arrow-Right-iconLean Thinking: Banish Waste and Create Wealth in Your Corporation, Revised and Updatedroot Innovatie Modellenboek
Lean Thinking- Japes P. Womack, Daniel T. Jones, 2003
The authors begin by summarizing the five inherent principles in any lean system. In the second part, the authors describe in detail how managers in a wide range of companies and industries - small, medium and large, North American, European, and Japanese - transformed their business by applying the principlesof lean thinking. Chapters are devoted to Pratt & Whitney, Wiremold and Lantech in North America, Porsche in Germany, and Showa Manufacturing in Japan.
Based on these cases and many others as well, the authors summarize in the last part of Lean Thinking the necessary steps in the necessary sequence to apply lean thinking successfully in your business.

 

Alarm-Arrow-Right-iconOlietankers en Speedboten: wendbaar werken in de 21e eeuw
Olietankers en Speedboten-240x300- Menno Lanting, 2014
Menno Lanting onderzocht, door met 100 professionals en ondernemers uit de hele wereld te praten, hoe de toekomst van innovatie, organisaties en werk eruitziet. Een aantal bedrijven die de revue passeren: Evernote, Audi, het wwf, Philips en Netflix.

 

Alarm-Arrow-Right-iconReinventing Customer Engagement
Reinventing Customer Engagement- Roger Peverelli, 2015
This book, written by two of the most important consultants in the industry, provides the latest thinking on financial services and the key factors that will drive success.

 

Alarm-Arrow-Right-iconRunning Lean
Running Lean- Ash Maurya, Creator of Lean Canvas, 2012
We live in an age of unparalleled opportunity for innovation. We're building more products than ever before, but most of them fail--not because we can't complete what we set out to build, but because we waste time, money, and effort building the wrong product.
What we need is a systematic process for quickly vetting product ideas and raising our odds of success. That's the promise of Running Lean.

 

Alarm-Arrow-Right-iconThe Innovator's Dilemma
The Innovators Dilemma- Clayton M. Christensen, 2011
The Revolutionary Book That Will Change the Way You Do Business.

 

Alarm-Arrow-Right-iconThe Mom Test
The Mom Test- Rob Fitzpatrick, 2013
How to talk to customers & learn if your business is a good idea when everyone is lying to you. Your time is valuable. Don't risk wasting it by having bad customer conversations. Read this book!

 

Alarm-Arrow-Right-iconVerandering van tijdperk, Nederland kantelt
Verandering van tijdperk-240x300- Jan Rotmans, 2014

Veranderingen doen zich niet alleen op technologisch vlak voor; voor het eerst, volgens Jan Rotmans, voltrekt zich een meervoudige kanteling. Zelfs in de Industriële Revolutie deden zich niet tegelijkertijd op zoveel vlakken transities voor. Het boek is een compact, kernachtig overzicht van de transitie van onze economische samenleving. Het is ideologisch gekleurd, academisch onderbouwd en geeft een breed en diep overzicht.

Meer over dit boek:
Drievoudige kanteling - Vrije beschrijving van het boek van Jan Rotmans
Bron: ICSB

 

Alarm-Arrow-Right-iconZo vernieuw je je businessmodel!
Zo vernieuw je je business model
- Yousri Mandour, Kris Brees, Dorien van der Heijden, 2015
Hoe blijf je als organisatie ook in de toekomst relevant? In rap tempo worden sectoren op hun kop gezet door nieuwkomers met verfrissende businessmodellen, die vaak slim gebruikmaken van technologische ontwikkelingen. Uber, Airbnb en HelloFresh zijn al lang niet meer de enige voorbeelden. Elke branche krijgt er vroeg of laat mee te maken. Wil je als organisatie niet buitenspel komen te staan? Dan kun je de ontwrichtende kracht van businessmodelinnovatie niet langer negeren.

Wie zijn de Yellow Cats?

Camille Appeldoorn

Camille Appeldoorn

Manager Commercial Development
Qander Consumer Finance (Qander, Yelder, Primeline, Directa)

Lees meer
Marlies van den Beld

Marlies van den Beld

Lead Competence Development

NIBC Bank

Lees meer
Peter van de Berg

Peter van de Berg

Senior Consultant

Philips Innovation Services

 

Lees meer
Petra Boot

Petra Boot

Senior Strategy Developer

VIVAT

Lees meer
Gerard van den Bos

Gerard van den Bos

Innovation consultant

ANWB

Lees meer
Alice Botden

Alice Botden

Acquisitiemarketeer Consument Schade

Aegon

Lees meer
Mischa Botterweck

Mischa Botterweck

Director Finance & Sourcing IT

DSM

Lees meer
Jannie van den Broek

Jannie van den Broek

Value Team Lead

Amgen

Lees meer
Kris Brees

Kris Brees

Partner en Senior Adviseur

ICSB Marketing en Strategie

Lees meer
Maikel Cupido

Maikel Cupido

Industry Manager

Google

Lees meer
Jan Hendrik van Dalen

Jan Hendrik van Dalen

Strategie & Innovatie

AEGON Nederland

Lees meer
Peter Eikelboom

Peter Eikelboom

Formule Manager: doe het zelfkanalen

SNS Bank

Lees meer
Annette van Ginkel

Annette van Ginkel

Sr Communicatie adviseur

VvAA

Lees meer
Maartje Le Goff-Smit

Maartje Le Goff-Smit

Management adviseur Product- en Procesinnovatie

Kadaster

Lees meer
Rob de Graaf

Rob de Graaf

Senior Consultant Product Innovation

Philips Innovation Services

Lees meer
Hanneke Grolman

Hanneke Grolman

Business Develop Manager

ANWB

Lees meer
Brit Haarmans

Brit Haarmans

Senior Product Manager

Transavia

Lees meer
Corine den Hamer

Corine den Hamer

Innovation Manager

Schiphol

Lees meer
Bart van Hattum

Bart van Hattum

Senior Solution Developer - Idea Manager

Vattenfall / Nuon

Lees meer
Dorien van der Heijden

Dorien van der Heijden

Partner en senior adviseur

ICSB Marketing en Strategie

Lees meer
Manfred Hoogenboom

Manfred Hoogenboom

Director e-Business Development

Fokker Services bv

Lees meer
Leendert de Jong

Leendert de Jong

Manager Marketing

Qander Consumer Finance B.V.

 

Lees meer
Rebekka Langenberg

Rebekka Langenberg

Directie adviseur

UWV

Lees meer
Irene Lensink

Irene Lensink

Sr. marketing & communications advisor

VvAA

Lees meer
Sylvia Matser-de Vries

Sylvia Matser-de Vries

Senior Marktmanager Particulieren

Centraal Beheer Achmea

Lees meer
Machiel van Nieuwaal- Maasdam

Machiel van Nieuwaal- Maasdam

Commercieel manager

Maasdam

Lees meer
Laris Noordegraaf

Laris Noordegraaf

Adviseur Product- en Procesinnovatie

Kadaster

Lees meer
Silvia Onos

Silvia Onos

Manager KlantHart

DAS

Lees meer
Esther Oostrom

Esther Oostrom

Teammanager Merk & Media

Aegon

Lees meer
Martine Pauli

Martine Pauli

Marketing & Communicatie Manager

SPO

Lees meer
Ed Peelen

Ed Peelen

Partner

ICSB en de Universiteit van Amsterdam

Lees meer
Olle Peters

Olle Peters

Marketing Innovation Specialist

Lees meer
Peter Post

Peter Post

Founder and managing director

PinC Agro

Lees meer
Karin Rigterink

Karin Rigterink

Programma en marketing manager

CiRi Connect

 

Lees meer
Victor Rijkaart

Victor Rijkaart

Coach bij Yes!Delft (startup centrum TU Delft)

Lees meer
Heleen van Rijn-Wassenaar

Heleen van Rijn-Wassenaar

Marketing Specialist

Rijk Zwaan

Lees meer
Pieter Roorda

Pieter Roorda

Marktmanager

Centraal Beheer Achmea

Lees meer
Roos van Sambeek

Roos van Sambeek

Strategy deployment & Change manager

Fokker Services bv

Lees meer
Jacqueline Schulteis

Jacqueline Schulteis

Hoofd Klant en Service regio Zuid

UWV

Lees meer
Michiel Sintenie

Michiel Sintenie

Business developer

Nuon

Lees meer
Cynthia Tulp

Cynthia Tulp

Adjunct Directeur Marketing Sales en Communicatie

Obvion

Lees meer
Jasper de Valk

Jasper de Valk

Industry Manager

Google

Lees meer
Ines Verburgh

Ines Verburgh

Senior Product Developer & Innovation Manager

Transavia

Lees meer
Andre Vermaat

Andre Vermaat

Specialist customer service

Multi-Management Vermaat

Lees meer
Henk van de Weitgraven

Henk van de Weitgraven

Directeur uitvoering Klant & Service

UWV

Lees meer
Caspar Wijffels

Caspar Wijffels

Manager Business Development, Technology and Innovation

Philips Innovation Services

Lees meer
Wouter de Wolf

Wouter de Wolf

Consultant Innovation Management

Philips Innovation Services

Lees meer

Contact



Geinspireerd geraakt? En herken je jezelf in het profiel van
de Yellow Cats?
Neem dan contact op met drs. Karin Rigterink 06 543 340 80
of prof. dr. Ed Peelen, of mail km@yellowcats.nl.

Yellow Cats is een initiatief van ICSB Marketing en Strategie en CiRi Marketing.
Met dit netwerk willen we deelnemers inspireren, ideeën en energie laten opdoen, sparren met vakgenoten uit verschillende branches, leren van concrete cases en topsprekers. En natuurlijk bijblijven met kennis over succesvol innoveren.

Bewaren

Bewaren

Agenda

16 november 2017

Extra sessie: Spark Innovation Center en ruimtevaarttechnologie in het Space Validation Lab

We loodsen je de toekomst in en ontdekken wat ruimtetechnologie allemaal kan gaan betekenen.

Lees meer

7 december 2017

Innovatieleiderschap

Leer van de nieuwe “Wavemakers”.

Lees meer