Incompany Attack your own company
Het lek boven halen in je marktstrategie en commerciële beleid Iedere sector heeft er mee te maken. Een nieuwe speler die zich niet houdt aan de regels van het spel en de sector op zijn kop zet. Een partij die fris kijkt en haarfijn de zwakke plekken ziet, een partij die anders denkt, anders organiseert, anders samenwerkt of werkt met een ander verdienmodel.
Een partij die jouw organisatie uitdaagt om zaken anders aan te pakken. Je dwingt om scherp te zijn, vernieuwend te zijn en kritisch naar je eigen organisatie te kijken. Maar wat nu als jij wordt uitgedaagd om zélf je eigen organisatie aan te vallen? Om een onderneming op te zetten die dé tegenstander van jouw huidige organisatie wordt.
- Waar zou jij de aanval starten?
- Waarop zou jij inzetten?
- Vanuit jullie kennis van de markt, van klanten en natuurlijk vanuit inzichten in de sterkte en zwakke punten van jouw organisatie weet je precies waar de chillespees zit en waar de kansen liggen om het anders en beter te doen.
Durf jij je eigen organisatie aan te vallen, samen met het team van de Yellow Cats, om er sterker uit te komen? Als jij het niet doet, doet iemand anders het!
In deze Yellow Cats sessie ontwikkelen we maatregelen en plannen die de vernieuwingskracht en de weerstand van jouw onderneming vergroten. We doen dit in drie verschillende rondes, waarin we ook inzichten van buitenaf, trends en ontwikkelingen meenemen:
- We brengen de mogelijke aanvallers in kaart, de mogelijke partners en verkennen wat de gevaren, maar ook de kansen zijn.
- We schetsen het strijdtoneel en de vorming van troepen.
- Naast het in kaart brengen van de zwakke plekken, gaan we ook de onbenutte kansen verkennen en we ontwikkelen aanvalsplannen.
- Natuurlijk gaan we ook aan de slag met het formeren van de verdediging. Hoe vergroten we onze weerstand en wat is de beste tegenaanval?
- We delen de inzichten en verrijken de plannen.
Meer informatie ontvangen over deze Incompany? Dit kan eenvoudig door even een mail te sturen naar Karin Rigterink