Story Telling

Naar de oorsprong van verhalen

Tijdens de corporate story telling zijn wij op zoek gegaan naar de greater purpose en het echte verhaal van de organisatie. We zijn terug gegaan naar de oorsprong van echte verhalen. Han Mesters van ABN Amro nam ons mee in de evolutie van corporate story telling en gaf aan hoe hij het gebruikt binnen ABN Amro en om bestuurders op scherp te zetten en te helpen de greater purpose van hun organisatie te formuleren in een dynamische wereld. Lausanne Mies van Remise heeft de deelnemers een persoonlijke verhaal over hun eigen organisatie helpen schrijven en gaf aanwijzingen hoe je tot de story van je afdeling of organisatie kunt komen. Een gepassioneerde vrijwilliger vertelde een verhaal over de historie en innovatie van Marienwaerdt en het belang van authenticiteit, duurzaamheid en het borgen voor volgende generaties.
Natuurlijk zijn we ook zelf aan de slag gegaan met de techniek van storytelling op onze eigen organisatie en hebben we elkaar ons echte verhaal verteld.

Interessante filmpjes
Daniel Kahneman – Happiness
Steve Jobs – Stanford University – connecting the dots
Simon Sinek – Start with why
Cleveland Clinic

Boeken
Proof of Heaven - Eben Alexander
7 must reads voor ondernemers - StartDock

Foto's