Service design in de praktijk

Help passagiers bij Schiphol samen met de TU Delft hun klantbeleving te verbeteren.

De Yellow Cats gingen samen met studenten van de TU Delft aan de slag met Service Design. We gingen bij passagiers in de vertrekhal op Schiphol daadwerkelijk knelpunten achterhalen. Via interviews verwierven we insights, daarna gingen we aan de slag met prototyping; knippen plakken, tekenen van een oplossing in korte tijd. We maakten hierbij gebruik van Service design technieken en tools, zodat we ook voor onze eigen organisatie beschikken over een toolbox. Natuurlijk gingen we daarna het prototype weer toetsen onder de passagiers op Schiphol om het vervolgens te pivotten op basis van de verkregen feedback. De hele sessie werkten de Yellow Cats samen met TU-studenten, een unieke kans om te ervaren hoe deze generatie denkt, werkt en met oplossingen kwam die wij wellicht minder snel zouden zien.

Mini-traineeship TU Delft
Vond je het interessant om meer te leren over het werk van de TU Delft rondom service design? Wil je jouw bedrijf ook beter kennis laten maken met deze manier van werken? Dat kan namelijk door als bedrijf onderdeel te zijn van een ‘mini-traineeship’. Dit mini-traineeship betekent dat je in de eerste twee weken van september een aantal studenten over de vloer krijgt die aan een bepaald thema gaan werken. Voorwaarde is dat de studenten dit de eerste week vanuit de ene afdeling doen, en de volgende week vanuit een andere afdeling. Hiermee leren zij over de verschillende benaderingen, belangen en aanpakken van verschillende afdelingen binnen een organisatie en krijg je hiermee een geïntegreerde oplossing.
Heb je interesse, neem dan contact op met Katinka Bergema (c.p.a.m.bergema@tudelft.nl).