Influencer marketing

Hoe breng je een bericht de wereld in?

Disney Studios heeft het een aantal jaren geleden al ingezien. De waarde zit niet alleen in de films die je maakt, maar ook in de sterren die je kunt creëren. Personal branding is hot; en personal brands kun je maken. Ze vertegenwoordigen bovendien een aardig kapitaal. Ze zijn te mobiliseren voor het beïnvloeden van anderen. Ze zijn de influencers.

Je komt ze niet alleen tegen in de wereld van mode en cosmetica, maar ook in de zakelijke wereld. Denk alleen maar aan alle mensen met een zogenaamde gurustatus. Die we maar al te graag inschakelen om onze directie te beïnvloeden! We staan stil bij de werking van influencer marketing. We kijken naar wat onderzoeken naar de werking daarvan ons meedelen. Wie zijn de volgers, wat doen die? Hoe kun je de influencer voor je karretje spannen, zonder dat het negatieve effecten heeft voor reputaties?

Maar we besteden ook aandacht aan dynamic story telling, waarbij de verteller een niet-af verhaal verkondigt, misschien her en der met een randje eraan, en wacht of bewerkt dat influencers en het publiek het oppakken en een slag verder brengen. Constant monitoren moet ertoe leiden dat het verhaal niet ontspoort.

Kortom; hoe breng jij een bericht de wereld in? Hoe zorg jij dat jouw boodschap wordt opgepakt en verspreid? Hoe span jij de juiste mensen voor je karretje? Effectief en ethisch!